کد خبر: 1223758
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه بیست و سوم فروردین دو مرد پیکر نیمه جان مرد جوانی را برای درمان به بیمارستانی در غرب تهران منتقل کردند و مدعی شدند پیکر این مرد را در کنار بزرگراهی دیده و برای نجات جانش او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. 
غلامرضا مسکنی 
جوان آنلاین: کشف رد خون در کمپ ترک اعتیاد از سوی بازپرس جنایی قتل یکی از معتادان و راز اسارت ۴۴ معتادی را که از یک سال قبل در آنجا شکنجه می‌شدند، بر ملا کرد. در این حادثه مسئول کمپ و هشت کارمند وی به اتهام قتل بازداشت شدند و ۴۴ معتاد حبس شده هم نجات پیدا کردند. 
ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه بیست و سوم فروردین دو مرد پیکر نیمه جان مرد جوانی را برای درمان به بیمارستانی در غرب تهران منتقل کردند و مدعی شدند پیکر این مرد را در کنار بزرگراهی دیده و برای نجات جانش او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. 
معاینات تیم پزشکی نشان داد مرد جوان قبل از رسیدن به بیمارستان بر اثر شدت جراحات روی بدن و آثار ضرباتی که روی سرش نمایان است، فوت کرده‌است. 
از آنجایی که مرگ مرد جوان مشکوک به نظر می‌رسید، مأموران حراست مانع خروج عاملان انتقال مرد فوت شده به بیمارستان شدند و حادثه مرگبار را به پلیس خبر دادند. با اعلام این خبر، قاضی محسن اختیاری بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی بیمارستان شدند و از دو مرد جوان تحقیق کردند. 
 
 ادعای دروغین
یکی از آن‌ها در ادعایی گفت: «همراه دوستم با خودرویم در بزرگراه رانندگی می‌کردم که کنار بزرگراه متوجه این مرد شدم و احتمال دادیم حالش بد شده و نیاز به کمک دارد. به همین دلیل خودرویم را متوقف کردم و مرد نیمه جان را به بیمارستان منتقل کردیم.»
در حالی که تحقیقات از مظنونان ادامه داشت، مرد میانسالی به بیمارستان رفت و گفت پدر مرد فوت شده‌است. وی گفت: «پسرم کیوان معتاد به مواد‌مخدر بود و شب قبل او را برای ترک اعتیادش به کمپی حوالی جاده کن منتقل کردم. لحظاتی قبل از کمپ با من تماس گرفتند و گفتند پسرم مواد زیاد مصرف کرده و حالش بد شده‌است و از من خواستند به بیمارستان بیایم، اما الان پزشکان اعلام کردند پسرم بر اثر ضرب و جرح و شکنجه فوت کرده‌است.»
 
 رد خون 
بدین ترتیب با اطلاعاتی که پدر کیوان در اختیار مأموران قرار داد، فرضیه قتل مرد جوان در کمپ ترک اعتیاد برای مأموران قوت گرفت و تیم جنایی برای بر ملا کردن راز قتل کیوان، راهی کمپ ترک اعتیاد شد. مأموران در محل حادثه دریافتند کمپ ترک اعتیاد غیر‌مجاز است و از یک سال قبل حدود ۴۴ معتاد به مواد مخدر را به بهانه ترک اعتیاد در کمپ حبس کرده‌اند و از خانواده‌های آن‌ها اخاذی می‌کنند. مأموران پلیس در بازرسی از کمپ با لکه‌های خونی در یکی از اتاق‌های کمپ که به گفته معتادان حبس‌شده، اتاق شکنجه نام داشت، روبه‌رو شدند. لکه‌های خون پیدا شده حکایت از آن داشت متعلق به کیوان است که در آن اتاق مورد ضرب و جرح و شکنجه قرار گرفته‌است. در ادامه مأموران برای فاش کردن راز لکه‌های خون به سراغ دوربین‌های مداربسته رفتند، اما فهمیدند دی وی آر دوربین‌ها به تاز‌گی عوض شده و هیچ فیلمی در آن ضبط نشده‌است. 
 
 کشف دی وی آر
از سوی دیگر در بررسی‌ها مشخص شد مسئول کمپ غیر‌مجاز پس از حادثه از کمپ بیرون رفته و دیگر بازنگشته‌است. مأموران احتمال دادند وی پس از شنیدن خبر فوت کیوان دی وی آر دوربین را برداشته تا زوایای پنهان حادثه بر ملا نشود و از کمپ گریخته‌است. در ادامه تحقیقات تیم جنایی به محل زندگی مسئول کمپ رفتند و در بازرسی از خانه‌اش دی‌وی‌آر دوربین‌های مداربسته را از زیر تختخواب وی کشف کردند. 
 
 شکنجه‌های مرگبار 
فیلم ضبط‌شده نشان داد صبح روز پنج‌شنبه هشت نفر از کارکنان کمپ ترک اعتیاد با چوب و چماق و میله آهنی به جان مرد فوت شده افتاده و او را پس از شکنجه‌های شدید به شدت کتک زده‌اند، به طوری که وی بی‌هوش شده و دو نفر از آن‌ها او را برای درمان به بیمارستان منتقل می‌کنند. همچنین مشخص شد مردان خشن، مقتول را بدون اینکه در برابر آن‌ها مقاومتی کند ۱۵ دقیقه شکنجه کرده و کتک زده‌اند. 
 
 رهایی ۴۴ معتاد پس از یک سال 
بدین ترتیب مأموران علاوه بر بازداشت دو کارمند کمپ در بیمارستان شش متهم دیگر را هم به اتهام قتل مرد جوان بازداشت کردند و سپس برای تحقیق به سراغ معتادان دیگری رفتند که همگی مدعی بودند از یک سال قبل در این کمپ به اسارت گرفته شده‌اند. 
یکی از معتادان به مأموران گفت: بیش از یک سال قبل خانواده‌ام مرا برای ترک به این کمپ آوردند. چند ماهی گذشت و من اعتیادم را ترک کردم، اما کارکنان کمپ به من اجاز خروج ندادند. من تنها اسیر این افراد نبودم و افراد دیگری هم که برای ترک اعتیادشان به این کمپ منتقل می‌شدند، به اسارت آن‌ها در می‌آمدند. آن‌ها ما را شکنجه می‌دادند و مجبور می‌کردند با هم درگیر شویم و شیشه و در‌ها را بشکنیم و کار‌های خطرناکی انجام دهیم و بعد از رفتار ما مخفیانه فیلم و عکس می‌گرفتند. وقتی خانواده‌های ما به سراغ‌مان می‌آمدند، فیلم‌های ساختگی را به آن‌ها نشان می‌دادند و می‌گفتند ما آدم‌های خطرناکی هستیم و اگر ما را به خانه ببرند، احتمال دارد به آن‌ها آسیب برسانیم. آن‌ها به این شیوه خانواده‌های ما را راضی می‌کردند تا قرارداد نگهداری تمدید کنند و به این طریق از آن‌ها پول می‌گرفتند. از سوی دیگر به ما اجازه نمی‌دادند با خانواده‌هایمان ملاقات کنیم و اگر هم اجازه می‌دادند، تهدید می‌کردند اگر راز اسارت خودمان را برای آن‌ها بازگو کنیم، بلایی سر ما می‌آورند. الان بیش از یک سال است ما ۴۴ نفر اسیر آن‌ها هستیم و خانواده‌های ما برای آن‌ها هر ماه پول واریز می‌کنند.»
یکی از متهمان هم در بازجویی‌های اولیه گفت: «مسئول کمپ به ما دستور می‌داد برای گرفتن زهر چشم از معتادان، آن‌ها را کتک بزنیم. وقتی معتاد برای اولین روز وارد کمپ می‌شد ما به هر بهانه‌ای او را کتک می‌زدیم و شکنجه می‌کردیم تا مطیع محض دستورات ما باشد و جرئت نکند واقعیت را به خانواده‌اش بگوید.»
با اعتراف یکی از متهمان، مأموران مسئول کمپ را تحت تعقیب قرار دادند و ساعتی بعد مخفیگاه او را در اطراف شهر کرج شناسایی و وی را بازداشت کردند. همزمان با ادامه تحقیقات از ۹ متهم دستگیر شده، بازپرس جنایی دستور پلمب کمپ غیر‌مجاز را صادر کرد.
برچسب ها: قتل ، کمپ ترک اعتیاد ، پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار